W dziewiątej edycji ogólnopolskiego Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek, przygotowanego przez dziennik Rzeczpospolita, spółka Kronopol została uznana za jedną z najlepszych rodzimych marek.

W kategorii wartości marki, szacowanej w milionach złotych, Kronopol zajął 49. miejsce i tym samym został sklasyfikowany najwyżej spośród przedstawicieli branży producentów materiałów budowlanych w Polsce.

W grupie produktów niespożywczych pod względem „mocy marki” żarska spółka uplasowała się na 39. pozycji, zdobywając wysoką ocenę w kategoriach „Prestiż” oraz „Postrzegana jakość”.

Podstawowym kryterium do stworzenia rankingu była polskość marki, czyli miejsce jej narodzin. W kwestii wyceny marki posłużono się powszechnie stosowaną na świecie metodą tzw. opłat licencyjnych. Z kolei siłę marki szacowano na podstawie porównania jej pozycji z konkurencją, korzystając z badań rynkowych.

Powrót